Per què anar a votar ?

ARTICLE D’OPINIÓ

Tinc la impressió de que cada vegada que hi ha eleccions escric el mateix article per donar-los la tabarra perquè vagin a votar. Ja sé, alguns diran que per què, si els ciutadans hem perdut el control sobre el que succeeix, i els polítics, gairebé que també. Per què sortir de casa, si estem baixos de moral per culpa dels mercats i la mare que els va matricular.

Però, fa temps que m’he adonat que estar desanimat no arregla rés, com no ho arregla donar-li les culpes als altres. Ja m’entenen, el sistema, la globalització o els mercats. Per això, demà aniré a votar, maleint a uns i decebut amb altres. Un té la sensació de que tots plegats ja no representen gaire bé als seus votants. 

He seguit la campanya amb l’esperança de trobar respostes, i m’he avorrit solemnement. Ningú –o gairebé ningú– ha informat de res. Gairebé tots han participat del joc dels disbarats. Els polítics parlen per buscar el titular i els periodistes els seguim el joc (o al inrevés). Diuen frases que contenen efectes especials, dirigides al cor o les vísceres dels votants i nosaltres els hi seguim les gràcies. Déu meu, tant patir per arribar això!

Però, tan s’ha val. Jo aniré a votar maleint als assessors polítics i el seu neuromarketing. Maleint als candidats per no sotmetre’s a les preguntes dels ciutadans. Ens han canviat la informació per la propaganda, per els missatges enllaunats. Alguna cosa fa mala olor en la política, d’allà i d’aquí, i entre tots em de canviar-ho. Malgrat tot, aniré a votar. Ho prometo.

Anuncis

Quant a Jordi Corachán
Periodista

Deixa un comentari

