Els ambulatoris obriran la setmana del pont

  • L’Institut Català de la Salut diu que donarà els serveis habituals els dies fainers
  • Alguns usuaris afirmen que els hi han ajornat visites o no els hi asseguren determinades atencions

Tots els ambulatoris de Santa Coloma obriran la setmana del pont, encara que amb menys personal. La direcció de l’Institut Català de la Salut (ICS) diu que es garanteix l’atenció als usuaris i vol desmentir les informacions sobre el tancament dels centres en virtut de les retallades del Departament de Salut. Fonts d’aquest organisme sostenen que els centres prestaran el seu servei habitual els dies fainers (5, 7 i 9) i atendran les urgències dels festius a l’Ambulatori del carrer Major.

No obstant això, ja hi ha queixes d’alguns usuaris que asseguren que les seves visites han estat ajornades fins a després de festes o que ningú els ha garantit que puguin obtenir la baixa per malaltia o fer altres gestions.

50% de la plantilla

La direcció de l’ICS aprofita el pont per donar festa a un bon nombre de treballadors –entorn del 50%–. No obstant això, les fonts consultades subratllen que aquesta circumstància no ha de afectar a la ciutadania i que en cap cas es paralitza l’activitat dels centres, que funcionaran “amb normalitat”, de 8 a 20 hores, els dies laborables.

Aquest matí ha saltat l’alarma a la ciutat a causa de la proposta efectuada per un grup d’indignats, que pretenien tancar-se aquests dies a l’Ajuntament o a l’Ambulatori del carrer Major o algun altre centre. El Consistori s’ha negat a això i ha publicat una nota per tractar de acabar amb les “notícies alarmistes”.

Aquesta nit, un grup de persones s’han concentrat davant de l’Ambulatori central de Santa Coloma per demanar explicacions.

Un grup d’indignats de Badalona ha organitzat una acampada en contra de les retallades de Salut davant Can Ruti, entre els dies 4 i 9 de desembre.

Anuncis

Quant a Jordi Corachán
Periodista

10 Responses to Els ambulatoris obriran la setmana del pont

  1. Colomí Escaldat says:

    Si és així, pregunteu-vos que fa la gent concentrada ara mateix davant del CAP del carrer Major. Em sembla que a l’Ajuntament els hi han colat un gol per tota l’esquadra.

  2. A. Muñoz says:

    A mi no me quisieron dar hora para esa semana. No tienen una normalidad por mucho que digan. Pero mejor estan abiertos que cerrados, gracias por sus informaciones

  3. Rosario Maldonado says:

    Sr. Corachán,
    només li vull fer una crònica del que m’ha passat. Aquest dimecres entro la pàgina de l’ICS per programar una visita per a mi per la setmana vinent. Tos els dies laborables estaven inactius i la visita se m’ofereix a partir del dia 12. Com que necessito que em facin el part de baixa, vaig al CAP Vilaseca. Em diuen que està tancat tota la setmana que ve. Li explico al noi que em va atendre la meva necessitat. Em diu que vagi a parlar amb el meu metge de família el dijous per la tarde, sense hora reservada, i que parli amb ell. I que el CAP del c. Major estarà obert tota la setmana que ve per atendre les urgències. Com que em resulta tot molt rar, truco a Sanitat Respon. Aquests em diuen que no tenen cap constància de què els CAP’s tanquin la setmana que ve. I que el metge de guàrdia té l’obligació de fer-me la baixa. Truco al CAP Vilaseca i em diuen que els de Sanitat Respon no tenen l’obligació de saber quin tanca o quin no ho fa. Però que potser és millor idea que en comptes d’anar al meu metge, vagi al metge d’urgències. Aquestes són les meves peripècies. Dilluns aniré al metge de guàrdia del meu CAP i ja us diré com ha anat tot.
    Gràcies

  4. Juan says:

    Hay una cosa que no me cuadra. ¿Si hay la mitad de personal como pueden dar el mismo servicio?

  5. Rodolfo del Hoyo says:

    A mi no m’ha afectat el pont, però tenia una visita el dia 12 amb l’otorinolaringòleg i ahir em van trucar i em van dir que me l’aplaçaven sine die, que ja em trucaran per donar-me hora. Cal dir que fa més d’un mes que esperava la visita. quan em visiti o m’haurà desaparegut el problema o se m’haurà fet més gran.

  6. Enfermera says:

    Se seguro que la semana que viene abren los caps sólo para urgencias.habrá dos médicos y dos enfermeras en cada turno y sólo se atenderán las urgencias.esto es consecuencia dellos recortes.nos han obligado a coger fiesta.soy una enfermera de un cap de santako.

  7. Aitor Blanc says:

    No val amagar les retallades, i les seves afectacions. En contraposició, pel coneixement que en tinc, dir que no hi han hagut informacions alarmistes, ans si informacions contrastades amb treballadors i treballadores de diferents CAP’s de la ciutat.

    Hi hauran serveis mínims, si. Serveis mínims, que amb al reducció al 50% de la plantilla, esdevenen urgències “d’amagat”. Crispant és amagar la realitat, i més en temes tan importants is ensibles com al sanitat i l’educació.

    Responsabilitat si. Amagar la realitat, NO. I els comentaris que hi han en aquets notícia, penso que ho constata.

  8. Teresa Franco says:

    C

    Como se puede decir que los ambulatorios no cierran la semana del 5 al 11 cuando como usuaria del CAP de la calle mayor llamo el dia 1/12 pido hora para mi doctora y me dan dia y hora para el dia 12/del mismo mes porque el cap cierra tada esta semana del puente solo quedan urgencias ya esta bien no confundamos mas al ciudadano por favor

  9. DANIEL TORREJON MARTINEZ says:

    Me parece que el ayuntamiento no debería intentar ocultar la realidad. El cap de la Calle Major esta cerrado y solo hay urgencias.Como ha escrito una persona aquí y es enfermera tendrán el personal mínimo y es una vergüenza

    Los ciudadanos de Santa Coloma se merecen escuchar la realidad y estar informados de los graves recortes que nos afectan a todos en algo tan básico y universal como la sanidad.

    Espero y deseo nos informen algo mejor la próxima vez a todos y acaben estos recortes sin sentido.

  10. capdebolo says:

    Com sou de intolerants. el jordi no ha dit res que no fos. Diu que l’ambulatori donarà els servies habituals els dies fainers. Això és un fet. El problema és que de dies fainers no n’hi ha cap al calendari, i els dies feiners, que són els dies que la gent reclamava l’antenció, són els que hi ha hgut vacances obligatories per a gran part de les plantilles dels caps.

Deixa un comentari

