Els escriptors reclamen més “ambició municipal” amb la Cultura

  • Acolite celebra el seu 15è aniversari a la Biblioteca Central de Can Sisteré

Trobada d'Acolite a la Biblioteca Central, ahir al vespre.

Ja ho havien fet en privat i anit van voler compartir-ho amb la resta de la ciutat. Els membres de l’Associació Colomenca de Literatura (Acolite) van celebrar anit el seu 15è aniversari a la Bilioteca Central de Can Sisteré. El seu president, Salva Redón, va dir que al llarg d’aquest temps l’associació ha apostat “per fer ciutat” i que “no s’ha mirat el melic” .

Redón va aprofitar la presència de l’alcaldessa Núria Parlon i de la regidora de Cultura, Petry Jiménez, per agrair el “suport, interès i acollida” que ha rebut l’associació per part de l’Ajuntament però va alertat de la “falta d’ambició municipal” per potenciar la literatura: “Potser seria bo que es comencés a pensar en fer de la literatura una estratègia política dins la regidoria de Cultura”, va dir. L’àrea de Cultura tindrà un 20% menys de pressupost en el 2012, segons els Pressupostos de l’Ajuntament.

Punta de l’iceberg

El també escriptor Rodolfo del Hoyo va assenyalar que Acolite és només una part del conjunt d’escriptors que hi ha a la ciutat. “És la punta de l’iceberg”, va dir. I el poeta Vicenç Llorca va fer un repàs personal de la seva experiència literària a Santa Coloma i va destacat el suport que va rebre de la regidoria de Cultura quan Chema Corral (ICV) era al capdavant. L’editor Jordi Gol va apuntat “la concentració de talent literari” que hi ha a Santa Coloma i la diversitat de propostes literàries que s’hi generen. A més, Gol va elogiar la capacitat colomenca de resistir l'”imàn” de Barcelona com a ciutat literària.

Anuncis

Quant a Jordi Corachán
Periodista

3 Responses to Els escriptors reclamen més “ambició municipal” amb la Cultura

  1. fermin chueco artero says:

    ¿Deben los escritores ser social y políticamente comprometidos?

    Llevaba un tiempo dudando cuando tocar el manido tema de la relación entre los escritores y su compromiso político.
    En el mundo literario hay para todos los gustos. No quiero entrar en maniqueísmos pero está claro que, como en todo debate, es conveniente comenzar presentando las dos posturas más polarizadas. Por un lado están los que opinan que un escritor debe participar en el debate público y aún más: inducirlo y dirigirlo. Por otro tenemos a los que reniegan de tal responsabilidad y creen que un autor debe sólo responder ante su obra y nada más.

    En Santa Coloma está pasando una cosa curiosa; todos, o casi todos, los autodenominados escritores locales solo suelen aparecer al exterior cuando celebran alguna fiestecilla particular, o para arroparse mutuamente cuando sacan a la luz pública alguna gran obra. Pero nunca los veo denunciar, ni una sola vez en muchos años, todo lo que ha sucedido en Santa Coloma, bueno y no tan bueno.

    Y me vuevo a hacer la pregunta ¿Deben los escritores ser social y políticamente comprometidos?.

    Yo lo tengo claro, pero presiento que a algunos “literarios” locales solo les interesa el famoseo subvencionado, sino a qué viene la solicitud de ayuda de un gobierno, aunque sea municipal.

    La cultura ni se compra ni se vende. La culura oportunista y facilona es copiar y pegar,en cambio, la cultura comprometida, es eso compromiso hasta mancharse, eso si sin subvenciones.

  2. Concha Alós says:

    Yo estoy ompletamente de acuerdo con lo que dice Salva. Es una vergüenza que un ayuntamiento de izquierdas recorte el departamento de cultura. No lo entiendo.

  3. Autodenominada says:

    ¿No los has visto denunciar?
    Yo sí… a varios. A muchos. En distintos frentes. Lástima que no lleven un cartel que diga “soy escritor”.
    Por otro lado noto cierta acritud en tu comentario. Por ejemplo eso de “autodenominados”. ¿Existe alguna oficina de certificación? ¿Pertenecen al mismo gremio que los autodenominados barrenderos, gestores o comerciantes?
    ¿Todas y todos los autodenominados escritores pertenecen a esa misma categoría o es solamente que piensas en ciertas personas y para no ponerles nombre conformas una gran masa indiferenciada?
    En serio, yo tengo curiosidad de saberlo.Eso y lo de las subvenciones. ¿Sabes de cuánto es la subvención anual de Acolite? Yo sí y créeme que es bastante más magra de lo que te puedes imaginar.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: