El nou Cacaolat sedueix a TV3 i al Facebook

Els actors Roger Coma i Lena Solà, a TV3 amb l'espot 'Des de sempre i per sempre'.

Els nous responsables de la marca Cacaolat, les companyies Damm i Cobega, han iniciat una important campanya publicitària per recuperar la imatge del popular batut català. El seu anunci ha tingut una notable acceptació a la televisió i milers ciutadans han expressat el seu suport a Cacaolat al Facebook. Per a Santa Coloma ha estat la gran notícia de l’any 2011 –en el 2013 s’elaborarà a Can Zam– i, malgrat polèmiques absurdes, ha aportat optimisme  a la ciutat. 

En l’anunci, un jove comparteix confidències amb una cambrera d’un bar solitari, en acabar la nit de Cap d’Any. “En nits com aquesta demanes moltes coses, però al final… res”, reflexiona ell. Ella li respon: “Aquesta nit milers de persones de tot el món han pensat els seus desitjos per a l’any que ve, i en aquests últims dies segur que molta gent ha coincidit en aquests desitjos. Segur que no és un dels més importants, però saps què Roger? Aquest desig s’acabarà complint”.

És un homenatge als anhels que tots somiem en creuar a un nou any, però no a les grans ambicions, que probablement acabaran frustrades, sinó als petits desitjos, els petits plaers, que esperem poder gaudir de nou. Com el got de Cacaolat que la cambrera (Lena Solà) serveix davant la seva parella en l’espot (l’actor Roger Coma), després de demanar-li que tanqui els ulls. Seguir junts, com els ninots de la bola de cristall que agita Roger i que impregna d’elements blancs tot l’anunci.

El 2011 ha estat “un any molt complicat per a la marca catalana”, ha explicat Villar-Rosàs, l’agència responsable de la campanya. “Va arribar a posar-se en dubte la seva supervivència”, en formar part del conglomerat de la familia Ruiz Mateos. Per això l’anunci no només recull el desig de reconfortar-nos amb aquests moments de goig, sinó també l’esperança que una marca tan familiar per als consumidors segueixi estant present.

El futur sembla per fi somriure per a la marca, després de que la fallida de Nova Rumasa deixés en suspens la seva continuïtat. Cacaolat és una marca d’enorme acceptació a Catalunya i la seva publicitat ha aprofitat aquesta identificació com a element de la cultura popular. Molts clients van témer que era a punt de desaparèixer dels bars la seva icona, el popular nen que carrega una ampolla de Cacaolat. El batut seguirà al mercat, gràcies a l’adquisició de la companyia la passada tardor, per part de la cervesera Damm, la embotelladora Cobega (Coca-cola) i el fons de inversions Victory Turnaround.

Any dificil

2011 també ha estat un any difícil per a molts ciutadans. El nou any comença amb greus incerteses econòmiques, com les quals va travessar Cacaolat fins a la seva recent compra en subhasta judicial. A TV3, l’any va començar amb aquest anunci precisament, una estrena que van poder anticipar els fans de la marca al Facebook. La seva pàgina té més de 73.000 seguidors, la qual cosa dóna una idea que, per a molta gent, servir un got d’aquest especial batut de cacau és veure complert un petit desig.

“Des de sempre i per sempre” és el seu eslògan final.

Anuncis

Quant a Jordi Corachán
Periodista

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: