La fiesta de todos

ARTÍCULO DE OPINIÓN DE JORDI CORACHÁN » » » Así era la Fiesta Mayor en los años 60 » 

Podría decirse que soy un tipo bastante feliz. Pero, creo que todavía lo era más de niño. Entonces me hacía ilusión cualquier cosa. Me daba igual un cucurucho de vainilla que un golpecito en la espalda. Siempre estaba riendo y cuando llegaba la Fiesta Mayor saltaba de alegría. Mi padre venía reventado de trabajar y me llevaba a los caballitos de la avenida de Santa Coloma hasta que me caía muerto. Luego me dejaba con la abuela Conxita y se iba con mi madre, y otras parejas, a bailar a los Embalats de la misma calle o la Sala Avenida, según quien cantara. Recuerdo dos figuras que les maravillaron: José Guardiola y Ramon Calduch, que cantaban algunas canciones en catalán y todo, en una época que no se podía ni respirar.

Los Embalats eran para los mayores. Yo recuerdo las calles emperifolladas con guirnaldas y papelillos y las parejas tonteando en las bocacalles. Recuerdo algunos tablaos improvisados y el Aplec de la Sardana en la plaça de la Vila. “Mira Antoñita, cuando toque el flabiol comienza a contar”, le decía mi padre. Y los dos saltaban como si tuvieran un muelle en sus zapatos nuevos. Mis padres no se cansaban nunca y la gente los quería.

Hablaban con todo el mundo y hasta les saludaban el alcalde, el médico y el cura, que eran los únicos señores que había en Santa Coloma en aquel entonces. Los demás éramos gente normal como mis padres que, como todo el mundo, no pinchaban ni cortaban, porque solo un individuo cortaba el bacalao en España. Y pese a todo éramos (casi) felices, al menos durante la Fiesta Mayor.

Con ese optimismo he vivido la fiesta de verano hasta nuestros días. Pero, este año es distinto. Hay un grupo que parece dispuesto a aguar la fiesta porque los de Fangoria y las Nancys Rubias cobran demasiado y encima llevan la música enlatada y, muchos, proponen tirarles huevos, tomates y lo que sea. No, señores, así no, que la fiesta es de todos y no solo del Ayuntamiento. A mí me importan un bledo Alaska y las muñecas Nancys, pero me indigna que fastidien la Festa Major. Qué debería de ser más participativa y se tendrían que dar explicaciones de algunos gastos, completamente de acuerdo. Pero, mis padres me enseñaron que los tomates y los huevos son para comer.

Artículo publicado en la revista El Mirall.

Anuncis

Quant a Jordi Corachán
Periodista

5 Responses to La fiesta de todos

  1. Retroenllaç: Alaska y Mario Fans: “Fangoria actuará en directo” « Gramenet 2.0

  2. Joan Calzado says:

    Totalment d’acord Jordi, la festa major es de tots els ciutadans.
    L’esbarjo, la diversió i per uns dies, oblidar, entre cometes, els problemes quotidians en companyia dels amics hauria de ser la tònica de la festa. Ja hi ha d’altres espais per fer reclamacions polítiques i controvèrsies. A gaudir de la FESTA MAJOR !!

  3. Pep Aloi says:

    Jordi, m’has fet rememorar un temps meravellós. Érem pobres com rates, però feliços o gairebé. La festa era de tots, ho és avui i ho ha de ser demà. Que pebrots estan ensenyant als nostres fills rebentant una festa popular. Això no és un poble radical, ni som al País Basc, ni existeix ETA (per sort), encara que alguns els agradi la kaleborroka, tot i no ser ja tan joves.

    Espanta llegir els insults i veure les faltes d’ortografia en algunes pàgines de Facebook en les que escriuen els més intolerants, o al web de Gent de Gramenet, on aboquen merda contra els que no pensen com ells, que som la majoria de gent de Santa Coloma fins que no es demostri el contrari en les urnes.

  4. Puro Trapatoni says:

    A veure, els insults han vingut desde totes les bandes, no només d’una, i jo no estic d’acord en que no es puguin fer accions de protesta a la festa major (tot hi que no m’oposo a les que tenen a veure amb violencia). Jo disfrutaré de la festa major com un mes inclus més que altres anys perque tocaré amb el meu grup dos cops (cosa que em fa moltíssima ilusió), això no treu que no m’agradin certes coses i que protesti per elles. Tampoc m’agrada que em diguin on puc i on no puc protestar, ja se que als fans del playback els agradaria mes que protestessim a dalt d’una montanya on no hi hagués ningú, però tots sabem que si una protesta no incomoda gairebé ningú li presta atenció.
    Només amb aquest rebombori mediàtic ja em aconseguit que algú del ajuntament doni explicacions i que sapiguen que hi ha descontent, segurament per les properes ocasions s’ho pensin abans de fer segons quines despeses en segons quins espectacles.

  5. Puro Trapatoni says:

    Un incís, veig molta atenció amb “Gent de Gramenet”, som molts que no tenim a veure amb aquest partit (de fet el meu vot va ser a un dels partits al poder) que trobem indignant la despessa que s’ha fet per aquests dos grups.

Deixa un comentari

