Santa Coloma vol trencar amb els tòpics

  • Un ampli estudi explora les possibilitats turístiques de la ciutat i un canvi d’imatge
  • Els tècnics de la regidoria de Promoció s’entrevisten amb desenes de persones significatives
  • La ciutat tindrà una guia i una web que informarà de l’oferta turística

https://gramenet.files.wordpress.com/2011/07/balldovina-4551827torre.jpg¿Santa Coloma pot ser una ciutat turística? Almenys ho intentarà. De moment, la regidoria de Promoció de la Ciutat ha posat en marxa un ampli estudi per dinamitzar i promocionar Santa Coloma, tant fora com a dins. Tècnics de Grameimpuls i la consultora Tea Cegos s’estan entrevistant aquests dies amb desenes de persones de tots els àmbits (cultura, comerç, periodisme, entitats …) per recopilar informació i explorar les possibilitats per fomentar el turisme. La restauració, el comerç i el patrimoni s’apunten com els pilars del projecte.

Ara per ara, la regidoria editarà ben aviat una guia de Santa Coloma i posarà en marxa una pàgina web amb els actes i l’agenda de la ciutat.  També s’estudia fer una guia de butxaca per a turistes i una altra per a entitats i ciutadans, entre altres iniciatives. “Tot això estarà llest a principis d’any”, sosté Santi Martínez, tècnic de la regidoria, que coordina aquests treballs.

abelloRTEmagicC_abello_s_01.jpg

Suport ciutadà

El pes de l’estudi el porta l’economista de Grameimpuls, Susana Chamorro, que s’ha reunit amb persones de tots els sectors, conjuntament amb tècnics de Tea Cegos, que han fet treballs similars en altres localitats. De moment, han aconseguit vèncer l’escepticisme que provoca la paraula “turisme” en ser relacionada amb Santa Coloma i han aconseguit complicitats per trencar amb els vells tòpics (ciutat dormitori i d’altres) que llasten la promoció de la ciutat. Les armes per aconseguir-ho són el foment, entre altres coses, dels productes autòctons, el patrimoni (Poblat Ibèric, Torre Balldovina …), la cultura (teatre i expressions multiètniques) i l’àmbit de l’alimentació (Escola Torribera, Bullipèdia, les cuines del món i l’estrella Michelin del Lluerna).

Susanna Abelló (CiU), regidora de Promoció, informa que l’estudi costarà 12.000 euros i que el 75% el pagarà la Diputació de Barcelona i la resta, l’Ajuntament, i espera tenir-lo llest per a primers d’any. “La gent –ha dit– ha acollit molt bé la iniciativa i està aportant dades i idees de gran interès. Es tracta de canviar la imatge de la ciutat i aconseguir que ens visitin més”.

Advertisements

Quant a Jordi Corachán
Periodista

2 Responses to Santa Coloma vol trencar amb els tòpics

  1. Pere gran says:

    Ja era hora de que algu es preocupi d’ensalzar la nostra ciutat en la sea globalitat i no nomes pensa en la seva persona o en els sus partits cap i a la fi qui els paga es l’ajuntament en diners de tots els ciutadans.
    Moltes felicitats a tu Susana Abello per la iniciativa i tambe als teus colaboradors.

  2. Ana says:

    Em sembla genial1

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: