Allau de queixes per preferents a l’oficina del consumidor

1001509_486387911432095_30242507_nb

Un afectat. Foto: Carolina Romero

L’anomenada estafa blanca (preferents i deute subordinat, principalment) ha obligat a reforçar l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC). De les 600 consultes efectuades en els últims sis mesos, prop de 500 han estat queixes referides a aquests productes tòxics.

De moment, 90 persones s’han inscrit ja en el registre municipal de perjudicats des de la posada en funcionament, el 17 de juny, del servei gratuït d’orientació jurídica, en col·laboració amb el Col·legi d’Advocats. Es calcula que a Santa Coloma hi ha entre 2.500 i 3.000 perjudicats.

quell dia, l’alcaldessa Núria Parlon va destacar que les administracions públiques “han d’estar al costat de les famílies i persones afectades que, en molts casos, han perdut els estalvis de tota una vida”.

El Punt d’Orientació Jurídica, ubicat a l’OMIC de l’Ajuntament, proporciona, de manera gratuïta, un primer consell orientador sobre aspectes jurídics que puguin derivar-se de l’adquisició d’accions preferents. També s’informa als afectats de la viabilitat de resolució de la qüestió plantejada, ja sigui anant als tribunals o bé amb la possibilitat de recórrer als serveis d’arbitratge, de mediació o a altres sistemes alternatius de resolució de conflictes. Aquest servei, el primer que es posa en marxa a tot Catalunya, atén al públic els dilluns i els dimecres, de 15 a 18:00, i els dimarts de 10 a 14:00, fins el 27 de setembre. Per concertar visita, cal trucar al 93 462 40 40.

993893_206420392848357_2068540938_nDesnonaments

Aquest mati, la PAHV de Santa Coloma de Gramenet ha fet una visita a la oficina del Banco Popular, situada a la Rambla de Sant Sebastià. L’objectiu era trobar solució a diferents casos de persones afectades per les hipoteques en aquesta entitat.

40.

Anuncis

Quant a Jordi Corachán
Periodista

Els comentaris estan tancats.

%d bloggers like this: